זוגיות שנייה: התמודדות עם הפחד מכישלון חוזר • האזינו

חיה ספיר No Comments on זוגיות שנייה: התמודדות עם הפחד מכישלון חוזר • האזינו

כמידי שבוע בתכנית 'עניין משפחתי' משוחחת רחל פסטג עם היועצת והמטפלת מיכל כהן חי על הדרך הנכונה להקמת בית בפעם השנייה והשבוע בשיחה עלה הנושא של הפחד מכישלון חוזר חלילה ודרכי ההתמודדות למצב כזה

צילום: Elements envato
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי שבוע ביום ראשון בתכנית 'עניין משפחתי' משוחחת רחל פסטג עם היועצת והמטפלת מיכל כהן חי, ויחד הן מלבנות את השלבים בדרך לזוגיות שנייה בצורה נכונה וטובה. נישואין שניים טומנים בחובם קשיים רבים הראויים להתייחסות רצינית ומעמיקה.

"הנושא שנדבר עליו" פתחה פסטג את השיחה השבועית "הוא החשש במהלך יצירת הקשר בזוגיות שנייה שהכול יתפרק שוב חלילה. כמו שאמרו חז"ל, 'מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים'. החשש הגדול הזה שהכול יתפרק שוב, הוא חוסר ביטחון מהפחד מכישלון, שזה נובע מהמחשבה שאם נכשלתי בעבר למה שאצליח עכשיו?, ובפחד הזה צריך לטפל שלא יזיק לזוגיות השנייה." אמרה פסטג.

כהן חי הסבירה: "כמו שפתחת רחל, הפחד הכי גדול בפרק ב' הוא שחלילה הבית יתפרק שוב, מדובר פה על אירוע משמעותי של החיים, שיכול לעורר טראומות מהעבר. אנחנו יודעים על פי המחקר שהכול נרשם בגוף, והגוף זוכר את הכול, וכשניגשים לתוך פרק ב' הגוף מתחיל לזהות את המצב ומנסה כאילו לעזור לנו לברוח מהטראומה הזו" אמרה כהן חי.

"כשנמצאים במצב כזה" המשיכה המטפלת ואמרה, "זה מייצר פחד להתקדם להקמת בית, ואי אפשר להתחתן מתוך הרגשה של פחד, וחייבים  לטפל בזה בצורה נכונה כדי לנטרל את החשש והפחד. ויש שני דרכים לעשות זאת" הסבירה כהן חי.

האזינו לשיחה המלאה:

 



0 תגובות